מציאת חוקיות של טבלה
לאחרונה, אני ועוד בחור (n3m0, שנכון לעכשיו מעדיף להשאר אנונימי) יושבים על מחקר מעניין, והייתי מעוניין להעזר בכם בכדי
למצוא חוקיות בטבלת תווים שאספתי במהלך שלושת השבועות האחרונים (יש סיכוי מאוד שהיא רנדומלית, אנחנו מנסים לברר
לכאן ולכאן). זאת הטבלה:
הרעיון הכללי הוא שאנו נגישים לאותם התווים רק ביום שהם מפורסמים, ואנו מעוניינים למצוא את החוקיות בכדי להצליח לחזות
את התווים שיופיעו בעתיד. נכון לעכשיו, המטרה היא למצוא את החוקיות ולהשיג את התווים שיופיע בין התאריכים 17/04/11
ו-21/04/11. (כאשר השבוע יעבור- המטרה תהיה לגלות את התווים של השבוע שלאחריו, וכן הלאה)
מציאת החוקיות תעזור לנו בהשלמת החלקים החסרים במחקר, במידה ונצליח למצוא את החוקיות תוצאות המחקר יופיעו
כמאמר במגזין.
אשמח מאוד לשמוע אתכם גם אם אין לכם פתרון מלא, הצעות לכיוונים למחשבה יתקבלו בברכה, ואשמח מאוד גם לשמוע
על כיוונים שבדקתם שלא העלו תוצאות מספקות.
תודה מראש על שיתוף הפעולה :)
תגובות על 'מציאת חוקיות של טבלה':
#1 |
leach (אורח): Computers always treat characters as codes - the first question that comes to mind is what encoding is used to get those characters (not all of them fit inside ascii7 that is the lowest common denominator today for PCs) so event a chance between ascii8+page-code and utf could happen do you know what encoding was used to obtain the displayed characters? 15.04.2011 00:12:04 | |
#2 |
TheLeader (אורח): ממבט שטחי קשה לומר אם יש כאן חוקיות, יש פחות מדי נתונים.. קצת רקע על מה מייצר את התווים האלה, באיזה קונטקסט הם מגיעים וכו' גם לא יזיק. בכל מקרה הנה ההמרות ל-ASCII Charcodes: DATE CHR HEX DEC 27/03/11 < 3C 60 28/03/11 \ 5C 92 29/03/11 4 34 52 30/03/11 * 2A 42 31/03/11 . 2E 46 03/04/11 \ 5C 92 04/04/11 > 3E 62 05/04/11 ± F1 241 06/04/11 _ 5F 95 07/04/11 ] 5D 93 10/04/11 $ 24 36 11/04/11 ? 3F 63 12/04/11 0 30 48 13/04/11 4 34 52 14/04/11 9 39 57 גרף קווי (0 = לא ידוע): https://i.imgur.com/MmTF3.png 15.04.2011 00:30:26 | |
#3 |
cp77fk4r: קשה לדעת מה הקידוד, אני מקבל את התווים מודפסים. חוץ מהתו המוזר ההוא (הפלוס עם הקו התחתון) הכל נמצא בטווח הסטנדרטי. יותר מידע אתן בקרוב. תודה על העזרה :) 15.04.2011 01:23:34 | |
#4 |
Dm12 (אורח): מה זאת אומרת תווים מודפסים? 15.04.2011 02:27:01 | |
#5 |
cp77fk4r: זאת אומרת שאני מקבל אותם כ-Hard Copy, מודפסים על דף. כך שאני לא יכול לדעת את הקידוד. מה שמייצר אותם זה חומרה כגון חשבונית, אישית הדעה שלי היא שמדובר במשהו שהוא לא חכם מדי. לכן כאשר קיבלתי ב-5 לחודש את התו הלא סטנדרטי די התפלאתי. יכול להיות (אבל לא סביר) שזאת טעות בראש דיו שהדפיס את זה וניתן להתייחס למקרה הזה כאל חריגה. תודה על העזרה :) 15.04.2011 02:38:15 | |
#6 |
שושן (אורח): גם אם זו מכונת חישוב היא צריכה להיות אחת מורכבת כדי שהפלוס והשווה לא יהיו כפתור אחד בה כמו פה: https://www.classiccmp.org/dunfield/calc/h/tekm31.jpg 15.04.2011 10:29:21 | |
#7 |
n3m0 (אורח): זאת לא מכונת חישוב, כמו שאתה יכול לראות יש פה גם אותיות וסימנים אחרים... 15.04.2011 10:40:13 | |
#8 |
n3m0 (אורח): אגב, שימו לב שגם בימי שישי יש סימנים, הם רק לא מוצגים כאן. 15.04.2011 10:59:13 | |
#9 |
sdimant: אז למה לא להציג אותם? שיהיה יותר מידע 15.04.2011 11:12:42 | |
#10 |
cp77fk4r: גם בשישי וגם בשבתות, פשוט אין לי אותם. אשתדל לנסות להביא את הסימן של היום. 15.04.2011 11:16:00 | |
#11 |
sdimant: אה, פנאן. 15.04.2011 11:24:32 | |
#12 |
בן גל (אורח): אני יודע שלפני כמה שנים פורסם אלגוריתם שמסוגל למצוא חוקיויות בטבלאות / רשימת קלטים, אני זוכר שזה עשה די בלאגן ורעש כי היה מדובר באיזה פיתוח צבאי או משהו... אולי שווה לנסות להשיג את זה? 17.04.2011 09:56:43 | |
#13 |
רועי (Hyp3rInj3cT0n): הנתונים בטבלה לא מספיקים לדעתי כדי לגבש "נוסחה", למרות שיש לי כבר כיוון לחלוקה לתתי קבוצות וחוקיות ביניהן. אני צריך עוד נתונים מתאריכים רצופים. 18.04.2011 17:13:54 | |
#14 |
n3m0 (אורח): אנחנו ממשיכים לאסוף עוד נתונים, וכשיהיו לנו מספיק נוסיף אותם לטבלה 19.04.2011 00:12:06 | |
#15 |
cp77fk4r: בשישי הקרוב נפרסם את הטבלה של השבוע. אם יש לך רעיונות ביניים נשמח לשמוע. 19.04.2011 01:30:22 | |
#16 |
1412 (אורח): נסה לשים את זה בתור אתגר זמני ב-TT0. מי יודע? אולי שם יצליחו. 22.04.2011 12:47:39 | |
#17 |
l33ds (אורח): שווה להכיר: https://oeis.org/ 23.04.2011 13:55:51 | |
#18 |
cp77fk4r: נחמד l33ds, מנוע מגניב, אבל לא בטוח עד כמה הוא יעזור במקרה הזה. תודה רבה! 24.04.2011 10:08:55 | |
#19 |
cp77fk4r: ביצעתי עדכון לטבלה, ניתן לראות שבשבוע האחרון התווים שהתקבלו רובם מטווח האותיות הגדולות בטבלת ה-ASCII (בהתחשב שב-17 לחודש מדובר באות O ולא במספר 0). בנוסף אני יכול להגיד שבתאריך של ה-24 לחודש התו שהתקבל הוא L וב-25 לחודש (היום) התו שהתקבל הוא A - שגם הם מאותו הטווח. נתון שדי מעלה לי את החשד שלא מדובר בסדרה אקראית של תווים. 26.04.2011 00:45:19 | |
#20 |
cp77fk4r: אגב, כאשר בטבלה מופיע התו "?" מדובר בתו סימן שאלה, ולא בתו שאנחנו לא יודעים. יכול להיות שמדובר בתו שהמערכת לא הצליחה להבין (בעיות קידוד וכו') ולכן הוא מופיע כסימן שאלה. 26.04.2011 00:47:13 | |
#21 |
n3m0 (אורח): אפשר להשוות בין התווים שב-12 וב-17 כדי לדעת איזה מהם הוא 0 ואיזה הוא O. 26.04.2011 12:43:43 | |
#22 |
cp77fk4r: עדכנתי את התווים של השבוע. 29.04.2011 00:57:49 | |
#23 |
שמוליק (אורח): מאוד קל ליצור תו "אקראי" מתאריך - אפילו להכניס סדרה כך שלא בטוח שA מתחת לB או בכלל לידה. האם המערכת בהינתן התאריך מוציאה תו בצורה חד כיוונית - האם לאותו תאריך יש רק תו אחד? נראה מה משותף ל18/4 ול 25/4 לא מספר הביטים למעלה ולא שום דבר נראה לעין אחר. אולי זה כל פעם מסתמך על הקודם. vרי אם זה היה (לדוגמה) התו השלישי ב MD5 של הסטרינג של התאריך לא נראה לי שהיית עולה על זה כך. אולי יש מצב לבדוק מול היצרן גם אם זה כרטיסים ברכבת או משהו כזה? 29.04.2011 01:24:18 | |
#24 |
cp77fk4r: היי שמוליק, תודה על התגובה. אתה צודק שקל מאוד ליצור סדרת תווים עם חוקיות הזויה ביותר כך שהתווים יראו אקראיים לחלוטין. אבל אנחנו לא ממהרים להגיע לתשובות. ואין סיכוי שהיצרן ישתף פעולה. בקשר לשאלות שלך: בשביל לדעת האם לתאריך יש תו בודד נאלץ לחכות שנה שלמה. :) 29.04.2011 04:53:33 | |
#25 |
n3m0 (אורח): יש רק תו אחד בכל יום. זה וודאי. אני מקווה שנמצא חוקיות כלשהי תוך מספר שבועות... 29.04.2011 08:24:46 | |
#26 |
cp77fk4r: n3m0- שאלה מעניינת היא האם באותו יום בשנה שונה יהיה אותו התו (למשל: האם התו ב-01/01/11 וב-01/01/12 יהיה אותו התו). זה מעניין. 30.04.2011 00:42:04 | |
#27 |
n3m0 (אורח): שאלה מעניינת מאוד, ואם כן אז החוקיות ברורה... אבל כמו שאמרת, נאלץ לחכות שנה שלמה, או למצוא כרטיסים מלפני שנה +- 30.04.2011 09:37:05 | |
#28 |
Do5 (אורח): החוקיות יכולה להיות לפי - תאריך בלבד - תאריך + יום בשבוע - טבלה קבועה מראש (מחזור שנתי או משהו כזה) - לוח אחר: עברי / הינדו / ערבי / קלטי קדום (אולי יש דבר כזה) - תלוי ערך קודם: על בסיס יומי / שבועי / חודשי / שנתי - תלוי ערך רנדומאלי כלשהו - אולי הרמז של l33ds דווקא מתאים, יתכן שהסדרה הנדסית או חשבונית בצורה כלשהי ומה שמוצג זה רק הבייט הראשון / שני / אחרון בתרגום ל-ASCII או קידוד אחר. - ערך מספרי של האותיות בשם של התאריך / יום בשבוע 04.05.2011 16:59:12 | |
#29 |
Do5 (אורח): או שילוב כלשהו... אין לנו מספיק נתונים, אבל אולי אם נעלה מספיק כיוונים, אז אפיק וN3m0 יוכלו לעלות על משהו 04.05.2011 17:01:05 | |
#30 |
cp77fk4r: כל סופ״ש אני אעדכן כאן עם עוד תווים. 05.05.2011 17:52:13 | |
#31 |
cp77fk4r: עדכנתי את התווים שהיו השבוע. למי שעדיין יושב על זה - תודה! :) 06.05.2011 17:52:32 | |
#32 |
cp77fk4r: התווים "4" ו-"A" חזרו על עצמם (נכון לעכשיו) ב-3 מופעים שונים (A הופיע ב: 18/04/11,25/04/11 ו-04/05/11 ו-4 הופיע ב-29/03/11,13/04/11 ו-01/05/11). יכול להיות מאוד שמדובר בפונקציה מסויימת שמחזירה תו בהינתן תאריך על-פי סדרת חיתוכים על אותו התאריך. והמופעים האלה הם מעין "collisions" באותו אלגוריתם. 06.05.2011 18:02:30 | |
#33 |
sh7dwn (אורח): שמת לב שהתו A הופיע בדיוק בהפרשים של שבוע? אם ב12/05 הוא גם יופיע ייתכן שזוהי החוקיות. 08.05.2011 13:54:59 | |
#34 |
sdimant: למה ב12/04 אתם בטוחים שזה 0 וב17/04 אתם מתלבטים בין 0 לO ? 08.05.2011 21:35:43 | |
#35 |
cp77fk4r: sh7dwn - זה נראה מקרי לחלוטין. זה לא שזה חוזר על עצמו עוד פעם. בכל זאת, נחכה לכרטיס. sdimant - זה בגלל שאבד לי הכרטיס של אותו היום :( 09.05.2011 01:01:57 | |
#36 |
sdimant: LOL :) 09.05.2011 08:59:30 | |
#37 |
cp77fk4r: א'- עדכנתי את פרטי הטבלה לתווים של השבוע (08-12/05/11). ב'- השבוע, אחד התווים היה המספר "0", ככה שיכולתי לבדוק בקשר ל-17 לחודש. שיניתי את הקביעה: מדובר באות האנגלית "o" ולא במספר "0". ג'- תודה רבה למי שעדיין יושב על זה :) 13.05.2011 23:59:23 | |
#38 |
cp77fk4r: כנ"ל. :) 21.05.2011 21:06:06 | |
#39 |
מתן: אפשר לשאול אולי מה מטרת הטבלה / מאיפה הבאת את הטבלה? 21.05.2011 21:21:03 | |
#40 |
cp77fk4r: היי מתן, מדובר בתו שמהווה גורם אימות למערך מסויים, במידה ונמצא את חוקיות הופעת אותו התו- נוכל לבצע זיוף של אותו גורם אימות וכך לעקוף את אותו המנגנון שעליו מגן התו הנ"ל. מאיפה? נכון לעכשיו אנחנו מעדיפים שלא לפרסם את המקור. 22.05.2011 00:06:27 | |
#41 |
cp77fk4r: עדכנתי גם השבוע. 27.05.2011 21:40:15 | |
#42 |
cp77fk4r: וגם השבוע :) 05.06.2011 22:59:04 | |
#43 |
cp77fk4r: השבוע, לכל התווים שהופיעו- זה מופיע ראשון שלהם (חוץ מ-"-"), בנוסף- התו "W" מופיע פעמיים רצוף. 05.06.2011 23:00:41 | |
#44 |
n3m0 (אורח): מעניין... 06.06.2011 10:35:22 | |
#45 |
מתעניין (אורח): אתם מפרסמים את השבוע גם ? 10.06.2011 10:52:37 | |
#46 |
מתעניין (אורח): האם יש לכם איזה אינדיקציה או רמז אם המפענח של האימות (מי שמוודא שהתו חוקי לאותו תאריך) מסתמך על טבלת המרה של (תאריך -> תו) או על אלגוריתם (תאריך -> תו) ? כלומר, כיצד שני הצדדים חולקים את המידע המוקדם הנסתר על הפנוקציה שמעבירה מתאריך לתו בקרה? אגב, מי אמר שזה רק תאריך ולא תאריך + שעה? או אפילו לא זה ולא זה אלא נתון אחר שמזהה את הכרטיס הזה (שעת הדפסה, מס"ד או כל דבר אחר שמקודד לתוכו) אני יודע שאלו יותר שאלות מתשובות - אבל אלו הדברים שאני הייתי שואל את עצמי.. 10.06.2011 11:00:47 | |
#47 |
cp77fk4r: היי ״מתעניין״, אתה שואל שאלות מצויינות, אלו שאלות שאנחנו שואלים גם את עצמנו. אנחנו לא יודעים האם מדובר בתו שנגזר מאלגוריתם או מטבלה (שאגב- לטעמי זה אותו דבר: או שאתה מחפש את האלגוריתם שיוצר את התו, או שאתה מחפש את האלגוריתם שיצר את הטבלה), אך מי שמפענח האם התו חוקי פשוט מדפיס לעצמו כרטיס מאותו היום- ומשווה את הכרטיס שלך עם שלו. כך שגם המערך המנפיק וגם המערך הבודק משתמשים באותו מאגר. הקאצ׳ הוא שמדובר במאות (ואולי אלפי) עמדות ניידות שיודעות להנפיק את אותו התו בכל יום ויום. לפני שהתחלנו את הפרוייקט עשיתי מחקר קטן ובעזרת קצת הנדסה חברתית הבנתי שאותן העמדות מקושרות למרכזיה בלוויין. עכשיו, יכול להיות מאוד שמדובר במערך ששולף תו אקראי ומשדר אותו בכל פעם ויכול להיות מאוד שמדובר באלגוריתם עם חוקיות- וזה מה שאנחנו בודקים. לטעמי יש כאן מספר מקרים שמראים כי לא מדובר במערך אקראי אלא שיש כאן חוקיות, כגון: •רצף של תווים ״קרובים״ יחסית בטבלת ה-ASCII). •תו שלא מופיע בכלל- ואז מופיע פעמיים רצוף. •יחס שאינו אחיד (יחסית) בתדירות הופעת התווים. ובטח יש עוד מקרים שנזהה רק לאחר שנסיים את שלב של איסוף המידע ונתחיל בשלב של הניתוח. אם אכן מדובר באלגוריתם בעל חוקיות המרה מסויימת, אין פאקטור של שעה מפני שהתו הוא יומי, ולא שעתי/מספר-שעתי, אחרי 00:00, יש לך תו חדש שיהיה תקף למשך כל היום. 10.06.2011 11:40:54 | |
#48 |
cp77fk4r: עדכנתי את הטבלה בנתונים של השבוע החולף (לא כולל ה-8 לחודש, אין לי את הנתון, אנסה להשיג רטרואקטיבית). אפשר לראות שבמהלך השבועיים האחרונים, גם התו "W" וגם התו "@" מופיעים בפעם הראשונה- והם מופיעים פעמיים, התו "W" אף מופיע פעמים רצוף. כל דבר אפשר להסביר סטטיסטית, אבל זה מחזק את העמדה שלי- שמדובר באלגוריתם עם חוקיות לוגית מסויימת. 10.06.2011 12:36:59 | |
#49 |
n3m0 (אורח): "יש שלושה סוגים של שקרים: שקרים, שקרים נתעבים וסטטיסטיקה" - מארק טווין. 10.06.2011 12:45:18 | |
#50 |
מתעניין (אורח): חשבתי שכדאי שנשים לב שלחלק מהתווים עלול להיות ייצוג מספרי שונה בהתאם לתוכנה\חומרה אשר הנפיקה אותם. למשל התו ± שבטבלת ASCII הסטנדרטית מקבל ערך מספרי של 241 כמו שציינו לפני, יקבל ערך מספרי של 177 ב ASCII עברית של Windows (הידוע גם בשם CP1255). אם יש לכם יסוד להניח כי נעשה שימוש בסביבת Windows להמרת הערך המספרי לתו בעת ההדפסה - חשוב לציין את זה כאן שכולם יעבדו עם הערכים הנכונים. 10.06.2011 15:28:38 | |
#51 |
n3m0 (אורח): שים לב לאחת התגובות הראשונות (זו של the leader), שדנה בדיוק בזה. למרבה הצער, אין לנו מושג - אנו מקבלים את הסימנים מודפסים על נייר... בכל מקרה, יפה שחשבת על זה :) 10.06.2011 16:14:56 | |
#52 |
cp77fk4r: n3m0 - כמעט ואין סיכוי שמדובר בסביבת Windows, מדובר ברכיב Embedded שכזה, כך שהסיכוי שתהיה עליו סביבה חלונאית היא קטנה. 10.06.2011 17:52:02 | |
#53 |
n3m0 (אורח): צודק לגמרי, סביר מאוד שרכיב הקצה מריץ לינוקס, אבל המערכת ששולחת את הסימן יכולה להיות מהרבה סוגים. 10.06.2011 18:25:56 | |
#54 |
cp77fk4r: אין עם זה שום בעיה הרי התו שמודפס, מודפס לפי ה-Charset ברכיב הקצה. 10.06.2011 18:39:29 | |
#55 |
n3m0 (אורח): כן, ואנחנו חוזרים אל אותה הבעייה - מה הקידוד? 10.06.2011 18:50:11 | |
#56 |
cp77fk4r: לא יודע, אבל הסיכוי שהוא סטנדרט של Windows קטן :) 10.06.2011 19:32:38 | |
#57 |
n3m0 (אורח): מסכים במאה אחוז ;) 10.06.2011 19:36:17 | |
#58 |
גולש תמים (אורח): אם יש גישה לרכיב אפשר לבדוק אם יש לו רכיב זיכרון מסוג שהוא וככה לדעת אם הסימן מבוסס על סימנים קודמים. עוד משהו שאפשר לנסות זה אם יש גישה ל 2 רכיבים שכאלה לנתק אחד מהם מן החשמל ואת השני להשאיר מחובר יום שלם ואז ביום למחורת לחבר את שתיהם ולראות אם עדיין הם נותנים את אותו מספר 11.06.2011 17:54:25 | |
#59 |
cp77fk4r: אלה דרכים מעניינות לתקוף את הבעיה הזאת- אך אם הייתה לנו גישה פיזית למערכת, שלא לדבר על גישה לנתח אותה, יש סיכוי שהיינו מבצעים (או מנסים לפחות, לבצע) עליה הינדוס לאחור וכך לנסות לשלוף את האלגוריתם. יש לנו גישה רק לפלט שלה- ולכן אותו אנחנו חוקרים :) 11.06.2011 20:18:13 | |
#60 |
cp77fk4r: אפרסם את התווים של השבוע רק מוצ״ש, עכב חוסר נגישות למחשב עד אז :) 17.06.2011 16:23:46 | |
#61 |
cp77fk4r: עודכן :) 19.06.2011 00:10:30 | |
#62 |
n3m0 (אורח): מעניין, שוב תו כפול ברצף, ועוד פעם ה+- הזה... 19.06.2011 08:10:27 | |
#63 |
cp77fk4r: יאפ׳, גם לאחרונה יש רצף של אותיות (הבוקר היה M). ממש מרגיש שיש כאן חוקיות שאנחנו מפספסים! אולי עם עוד קצת מידע היא תשבר :) 19.06.2011 20:18:09 | |
#64 |
מישהו 1 (אורח): שלום לך : cp77fk4r: אני עוקב כבר זמן מה אחרי האתר הזה ואחרי הדף הזה ספציפית וזה לדעתי אתר די טוב ומועיל :) לגבי הטבלה שאתה מפרסם ערכתי איזו בדיקה שטחית ולא על כל הטבלה ( זה קצת ארוך) , אבל יש איזה שהו קשר בין התוים. אם תסתכל על היצוג של התוים בASCII אבל ביצוג הבינארי שלהם ,אז תוכל להבחין שיש שינוי של שלוש סיביות בין תו לתו עוקב ( אומנם היו כאלו שראיתי שהשיהיו היה גם לא שלוש סיביות ,אבל אחרי שאמרת שזה קשור ללוין ,אז אולי זה כן מסתדר ) אני חושב שצריך לבדוק את כל התוים ( כולל החסרים שלא מופיעים בטבלה ) ולבדוק עם יש גם בהם קשר של שינוי של שלוש סיביות. יותר מזה , נראה שתוים שחוזרים על עצמם ( כלומר יום אחרי יום אותו תו ) לא חוזרים סתם. שים לב שכמעט כל חודש יש את הדבר הזה ( כנראה זה גם קרה בחודש השלישי והרביעי , אך חסרים תוים וימים שם :( ) ועוד : אם זה באמת נכון ,אז אולי התוים הכפולים מופיעים כל 14 ,15 בחודש ובין הראשון לחודש הבא והיום האחרון של החודש לפני , או שזה עושה רצף של חודשיים חודשיים. אם יותר פרטים ועזרת השם אני חושב שאפשרי לפצח את זה :) 19.06.2011 22:22:13 | |
#65 |
cp77fk4r: היי, תודה רבה על העזרה! נכון לעכשיו עוד לא נכנסנו לשלב של ניסיונות פיצוח החוקיות (למרות שלפעמים אני כן עושה את זה), אני פשוט חושב שככל שיהיו לנו יותר תווים כך המשימה תהיה פשוטה יותר, אז אני מחכה :) שוב, תודה רבה! נשמח אם תמשיך לשבת ולנסות לעזור לנו בפיצוח האתגר! 19.06.2011 23:05:00 | |
#66 |
(אורח): כמה נקודות זה שווה ב-TT0 ? 20.06.2011 13:19:19 | |
#67 |
n3m0 (אורח): :) אני לא יודע כמה נקודות יתנו על זה ב-TT0, אבל זה שווה כסף בעולם האמיתי... 20.06.2011 13:20:29 | |
#68 |
מישהו 1 (אורח): היי cp77fk4r : :) אם מה שאני חושב זה נכון , אז זו נראת כ " קבוצה סגורה " של תוים. חוץ מהתו :" +_ " והתו " ' " שאר התוים נמצאים באותו איזור יחסית מה 32, 33 עד 127 כולל. התו של הפלוס מינוס והגרש נמצעים באיזור ה 239 + . האם יש לך איזו סברה לעניין הזה ? כי זה נראה מוזר קצת , אתה לא חושב ? הרי התו " +_ " ( פלוס מינוס) זה לא תו שאפשר להכניס במקלדת רגילה על ידי לחיצה על מקש אחד . 20.06.2011 18:38:35 | |
#69 |
cp77fk4r: גם לא בעזרת שני מקשים :) ולא, נכון עכשיו אין לי תשובה, אבל אני מאמין יש לזה הסבר הגיוני ביותר. ואני מאמין שככל שנשיג יותר חריגות כאלה כך הסיכוי להבין אותם יגדל :) בינתיים- למי שיש סברה מוזמן לשתף אותנו :) 20.06.2011 19:57:22 | |
#70 |
מישהו 1 (אורח): אין לי בעיה עם זה שזה משהו שלא אפשרי להכניס במקלדת רגילה , אבל מעניין אותי לדעת מה נמצא בקצה. אבל יש לי סברה לגבי התו הכפול ( אני רק רוצה לסייג קודם : זו רק סברה ולא משהו מוכח עדין אז יכול להיות שזה גם לא נכון) הסברה היא : שהתו הכפול הוא סוף ותחילת מחרוזת . יכול להיות שיש מחרוזת ( שעדין צריך להוכיח שהיא קיימת ) . המחרוזת הזו היא בעלת משהו ( אני סובר שזה קשור להפרש שינויים בין תו קודם לתו הבא ) והמחרוזת נגמרת בתו מסוים ומתחילה באותו התו. אם תוכל לפרסם את התוים החסרים זה יהיה נחמד :) . כי אולי נוכל לראות אם באמת יש "מחזוריות להופעת תו כפול באופן עיקבי אחרי X ימים. יש לי גם שאלה : האם יש לך אפשרות לקבל את התו היומי ממקום אחר או מדפסת אחרת ? ואיזו דגם המדפסת ? 21.06.2011 17:43:52 | |
#71 |
cp77fk4r: זאת אכן אפשרות, במידה והיא נכונה אנו נפגש בתו הכפול כל פרק זמן קבוע- נחייה ונראה :), בקשר לבקשות/שאלות: יש לי גם את התווים של שישי/שבת, אבל לא באופן קבוע, ככה לפרסם אותם יכול לעזור אבל גם ליצור אי סדר תבניתי. בקשר לשאלה שלך: אני לא בטוח שניתן להשיג את התו הזה דרך מדפסת אחרת, מדובר בהנפקה שמתבצעת על ידי הרבה מאוד מכונות אך כולן אותו דבר. מדובר בסוג של חשבונית. 23.06.2011 08:38:07 | |
#72 |
מישהו 1 (אורח): יש לי שאלה : התו של ה8/6 הוא סימן שאלה ? או שהוא א ידוע ? ואני חושד שהתוים האלו הם הצפנה של משהו. 28.06.2011 17:22:43 | |
#73 |
n3m0 (אורח): התו הנ"ל אינו ידוע. אם מישהו מסוגל לאתר אותו (מי שיודע על מה אני מדבר הוא יודע על מה אני מדבר!) נשמח אם תודיעו לנו. 28.06.2011 17:41:10 | |
#74 |
cp77fk4r: קטן מאוד הסיכוי לשחזר תו שפספסנו, בקטנה :) 30.06.2011 08:57:15 | |
#75 |
cp77fk4r: עדכנו גם את של השבוע. 02.07.2011 23:10:43 | |
#76 |
$ (אורח): אני לא מבין גדול גסטטיסטיקה, ואת המבחן שלי באנליזה נומרית עוד לא עשיתי אבל תרשה להציע את השיטה הבא. רוצים לבדוק אם יש חוקיות לטבלה. מקודדים את התאריכים ואת האותיות למספרים. מוציאים נתון אחד מתוך האוסף, ועושים אינטרפולציה לשאר הנתונים. מציבים את הנתון ששמרנו בצד ובודקים כמה הוא קרוב. כנראה בשביל שזה יהיה נכון סטטיסטית, צריך לעשות את זה כמה פעמים (כל פעם מוציאים נתון אחר מהאוסף). אבל כפי שאמרתי, בתחום הזה קטונתי... 10.07.2011 21:49:19 | |
#77 |
מישהו 1 (אורח): למר$ : :) אני מאמין שזה מוצפן או מקודד בקידוד מסוים. ויותר מזה : אני גם מאמין שזה מעגלי ( ציקלי) . אם יש לך איזו דרך לממש את התאוריה שלך , אני אני אשמח אם תציג אותה. גם אני לא מומחה לסטטיסטיקה , אבל גם בשיטה סטטיסטית, לא מובן לי התו "+_" ( פלוס מינוס). אז אולי אני מפספס פה משהו ? 11.07.2011 15:14:19 | |
#78 |
cp77fk4r: קצת באיחור- אבל עדכנתי את הטבלה לתווים של השבוע. בקשר למה שעלה- מעניין, שווה לבדוק את זה, אבל לדעתי עדיין יש צורך לחכות לעוד תווים. 12.07.2011 22:47:11 | |
#79 |
n3m0 (אורח): אכן רעיון מעניין... אגב אפיק - התו של ה-6.7 היה "#" 13.07.2011 08:09:12 | |
#80 |
cp77fk4r: מגניב, אעדכן כשאגיע לבית, תודה :) 13.07.2011 09:17:18 | |
#81 |
n3m0 (אורח): בכיף :) 13.07.2011 10:10:02 | |
#82 |
cp77fk4r: סודר. תודה רבה. אגב, לא אהיה בארץ עד יום ראשון (אחזור רק בשני) - ככה שהתו של יום ראשון הוא באחריות שלך. 14.07.2011 00:07:11 | |
#83 |
n3m0 (אורח): אני אראה מה שאוכל לעשות - בעיקרון אני בטיול, אבל נתקמבן על משהו :) 14.07.2011 08:22:16 | |
#84 |
cp77fk4r: השגתי :) 18.07.2011 06:28:46 | |
#85 |
n3m0 (אורח): מזל, כי אני לא הצלחתי :) תודה בכל מקרה. 18.07.2011 14:31:36 | |
#86 |
cp77fk4r: עדכנתי את של השבוע ושל שבוע שעבר. n3m0 - חסרים לי התאריכים של אתמול בלילה (חמישי) ושל יום שני (ככל הנראה את זה יש לי אפשרות להשיג). אם יש לך את חמישי דווח לי בבקשה. 23.07.2011 00:17:26 | |
#87 |
מישהו 1 (אורח): תודה על העידכונים ושבוע טוב :) אתה מוכן גם לפרסם את שישי שבת אם יש לך אותם בטבלה נוספת ??? 24.07.2011 10:16:21 | |
#88 |
n3m0 (אורח): לצערי אין לי גישה אליהם :( 24.07.2011 16:13:56 | |
#89 |
cp77fk4r: עודכנה הטבלה של השבוע שחלף. 31.07.2011 01:47:47 | |
#90 |
cp77fk4r: כנ"ל. n3m0 - במידה ויש לך את התו של יום רביעי (03/08/11) אשמח אם תשתף :) 06.08.2011 23:07:06 | |
#91 |
n3m0 (אורח): אין לי אותו, אבל אולי אוכל להשיג ממישהו אחר. אם זה יצא אל הפועל אני אתן אותו כאן. 07.08.2011 13:05:26 | |
#92 |
cp77fk4r: עדכנתי את שלושת השבועות האחרונים. 03.09.2011 15:50:15 | |
#93 |
aeroplane (אורח): לא ברור למה בחרתם להציג את הנתונים כתמונה? זה לא טקסטואלי כי לא רוצים שהמידע יאונדקס איפשהו? ארגנתי את הנתונים בצורה יותר נוחה בקובץ אקסל, גם לפי תאריך וגם בחתך לפי תו. והתוים מוצגים גם ע"י ההצגה הבינרית של הקוד ASCII שלהם. אולי זה יעזור למצוא חוקיות. אני יכול להעלות את הקובץ ולשים לינק אליו אם אתם מעוניינים. 03.09.2011 22:57:09 | |
#94 |
cp77fk4r: היי aeroplane - אין שום התנגדות. תודה רבה! אם אתה מעוניין, שלח לי את הקובץ ואני אעלה אותו לשרת שלנו ואדאג שהוא יעודכן בכל פעם שאני מעדכן את הטבלה פה. 04.09.2011 00:34:01 | |
#95 |
aeroplane (אורח): בבקשה, לינק לקובץ: https://bit.ly/nHKO6p יש בו שני sheets. 04.09.2011 11:09:22 | |
#96 |
aeroplane (אורח): עשיתי כמה תיקונים, קובץ מעודכן: https://bit.ly/nTmcic שימו לב שגרש הופיע פעמיים. ויש שני תוים שיכולים להתאים לו (אי אפשר לדעת כי זה מודפס) תוים 39 ו96. 39 יותר בשימוש אז כרגע שני המופעים מוצגים כ-39. 04.09.2011 11:42:52 | |
#97 |
cp77fk4r: תודה רבה! 05.09.2011 23:18:30 | |
#98 |
מישהו 1 (אורח): aeroplane : רשום בלינק שנתת שהקובץ לא נמצא או שאני מפספס שם משהו ??? לגבי " ' " זה : 39 . 96 זה לא גרש אלא :" ניקוד של אות לטינית " זה לא סימן גרש ,אך זה דומה. 06.09.2011 10:11:31 | |
#99 |
red (אורח): קראתי את השרשור כדי לוודא שלא דנתם בזה עד עכשיו. מי אמר שהחישוב הוא על ספרות עשרוניות? אולי החישוב הוא על ספרות בבסיס בינארי, או אוקטלי, לדוגמה, ואז יתכן שהחישוב הוא פשוט מאוד, לדוגמה xor של היום בחודש + החודש על מספר קבוע כלשהוא. אני רק מעלה רעיון שיתכן שמדובר בחישוב פשוט מאוד, רק שהוא מבוצע בבסיס אחר. 07.09.2011 01:14:42 | |
#100 |
cp77fk4r: זה בהחלט הגיוני. כיוון טוב :) 07.09.2011 06:25:18 | |
#101 |
aeroplane (אורח): יש הגבלת זמן על האירוח בfilesavr. זה פשוט האתר היחיד שאני מכיר שנותן לארח בפשטות בלי לפתוח חשבון. העליתי שוב: https://www.filesavr.com/CQKC1KBFBRUK8JF כדאי להעביר את זה לאירוח בdigital whisper (בעזרתך cp77fk4r?) 07.09.2011 09:55:14 | |
#102 |
n3m0 (אורח): אפיק - התו של השביעי לאוגוסט היה "7". aeroplane - תודה רבה על העזרה! 07.09.2011 10:40:13 | |
#103 |
cp77fk4r: n3m0 - מעולה! תודה רבה! Aeroplane - אעשה זאת כשאגיע לבית. תודה רבה! 07.09.2011 14:55:33 | |
#104 |
cp77fk4r: בוצעו העדכונים לשבוע. 09.09.2011 22:18:59 | |
#105 |
cp77fk4r: aeroplane - מצטער אבל לא הספקתי להוריד את הקובץ, אשמח אם תעלה אותו שוב פעם בכדי שאוכל להוריד ולהעלות לשרת של DW. תודה רבה ואחלה של סוף שבוע! 09.09.2011 22:20:50 | |
#106 |
aeroplane (אורח): בבקשה: https://www.filesavr.com/3RRQ2AEPYJNSPUV 10.09.2011 15:30:22 | |
#107 |
תומר (אורח): תבנית אחת שקפצה לי לעין: אם יש חודש של 31 ימים והמעבר בין החודשים מתבצע באמצע השבוע אזי ב-31 לחודש היוצא וב-1 לחודש של החודש הנכנס מופיע אותו התו. 1) 31/5 W 1/6 W 2) 31/7 K 1/8 K 3) 31/8 K 1/9 K אם זאת באמת התבנית אז הפעם הבאה שזה יקרה יהיה ב-31/10. 18.09.2011 11:41:35 | |
#108 |
cp77fk4r: מדהים :) אגב- ש סיכוי שזה גם במקרים שסוף החודש מתרחש בסוף השבוע, אבל בגלל שאנחנו לא מציגים זאת אי אפשר לדעת. אנסה לברר זאת ואחזיר תשובה. מציאה יפה! 19.09.2011 06:28:20 | |
#109 |
אלעד (אורח): עברו כמעט חודשיים מאז העדכון האחרון, הפסקתם לעדכן ? מצאתם משהו ? 23.11.2011 10:56:11 | |
#110 |
yaxoft: תכל'ס - יש חדש? ספציפית - ב-31.10 אכן היה היה אותו תו יומיים רצוף? 28.11.2011 20:54:26 | |
#111 |
cp77fk4r: אישית הפסקתי לאסוף, יש לי עוד טבלה של חודש אחד שעוד לא הכנסתי, ברגע שאמצא זמן פנוי אכניס אותם לטבלה שבאתר. 28.11.2011 23:17:13 |
הוסף את תגובתך: